PR-ul se muta in online! Avantajele comunicarii virtuale

Nu am mai vazut de cativa ani o strategie de PR care sa nu includa o componenta online. Pentru ca, mai nou, nu se poate comunica fara online. Cu o proportie de digital-prpeste 50% de utilizatori Facebook in Romania este greu sa ignori tendintele de comunicare actuale, prin urmare, te adaptezi. Cum adaptam strategia de comunicare pentru a reusi sa tinem pasul cu preocuparile publicului nostru? Iata cateva principii pe care ar trebui sa le folositi cand va hotarati sa demarati o campanie de relatii publice in online:

  1. Ca in orice campanie, trebuie sa va setati perioada pe care se va desfasura si obiectivele pe care vi le propuneti. Nu putem ajunge la un rezultat daca nu stim care este scopul activitatii noastre. Incercati sa evitati obiectivele prea generale, cum ar fi „cresterea vizibilitatii” sau „promovarea produsului”. In online, rezultatele se masoara in click-uri, like-uri si share-uri. Ganditi-va cati oameni ar trebui sa afle de voi (companie/produs) si in functie de asta, ce mijloace puteti folosi. O campanie cu obiective clare isi va propune „atragerea de 2000 de like-uri”, „1000 de vizualizari al unui articol despre produs”, etc. In functie de obiective va trebui sa va asumati un termen de atingere a lor, ceea ce echivaleaza cu durata campaniei.
  2. In online sunt posibilitati aproape nelimitate de a promova un mesaj, gratuit sau cu plata. Important este sa aveti acest mesaj, pe care sa-l adaptati fiecarui canal de comunicare. Cele mai frecvente greseli sunt legate de lipsa de unitate in mesajale transmise de o companie in mediile de comunicare. In online, nu mesajul trebuie schimbat, ci tonul si abordarea. O campanie poate avea doua sau trei mesaje principale, care vor sublinia ideea generala, nu mai mult.
  3. Adaptati-va tonul la audienta. Fiecare text de PR trebuie sa tina cont de persoana caruia i se adreseaza. Daca pe Facebook comunicam informal, un cont de LinkedIn al unei firme va trebui sa prezinte cu totul alte informatii.
  4. Nu uitati ca fiecare text pe care il generati trebuie sa duca la o mai buna vizibilitate a sursei, in cele mai multe cazuri a site-ului companiei. De aceea, textele de promovare trebuie facute folosind cuvinte cheie care vor ajuta cresterea in trafic a site-ului. SEO (Search Engine Optimization) este o unealta care nu ar trebui sa fie ignorata de cei care concep textele de promovare. Pentru a putea profita de beneficiile acestui serviciu, faceti o scurta documentare despre rolul SEO sau consultati un specialist.
  5. Nu in ultimul rand, nu uitati sa cereti feedback din partea audientei. Introduceti permanent un indemn pentru a comenta articole sau motivati cititorii sa vina cu idei pentru campanie. Acest lucru va arata ca aveti o preocupare reala pentru parerile celor care va asculta.

Cel mai important lucru in finalizarea unei campanii de comunicare online este rezultatul. Nu uitati sa faceti la finalul campaniei o evaluare a eforturilor voastre si invatati din greseli.

Leave a comment